U Srbiji godišnje u saobraćajnim nesrećama pogine oko 1.000 ljudi. Najčešći uzroci, pored vožnje u alkoholisanom stanju, su prolazak kroz crveno svetlo i neprilagođena brzina. Kako bi se smanjila crna statistika, saobraćajna policija poslednja tri i po meseca kamerama, postavljenim na rizičnim raskrsnicama, kontroliše vozače. U tom periodu, samo u Beogradu zabeleženo je 32.000 prekršaja, od čega 1.100 prolazaka na crveno svetlo. Ipak, kažu da je i taj broj manji nego ranije. Značajno je smanjen broj prekršaja, koji se odnose na kretanje, pre svega, žutom trakom. Kad je reč o prolasku kroz crveno svetlo, tu postoji jedan manji broj vozača koji ne poštuje saobraćajnu signalizaciju. Kazne stižu na kućnu adresu, uglavnom u roku od mesec dana. Od 5.000 dinara za vožnju žutom trakom, do 31.000 za prolazak na crveno svetlo.
Saobraćajna policija poslednja tri i po meseca kontroliše vozače kamerama postavljenim na rizičnim raskrsnicama. Snimanje vozača daje pozitivne rezultate, jer je značajno smanjen broj prekršaja.
U Srbiji godišnje u saobraćajnim nesrećama pogine oko 1.000 ljudi. Najčešći uzroci, pored vožnje u alkoholisanom stanju, su prolazak kroz crveno svetlo i neprilagođena brzina. Kako bi se smanjila crna statistika, saobraćajna policija poslednja tri i po meseca kamerama, postavljenim na rizičnim raskrsnicama, kontroliše vozače.
U tom periodu, samo u Beogradu zabeleženo je 32.000 prekršaja, od čega 1.100 prolazaka na crveno svetlo. Ipak, kažu da je i taj broj manji nego ranije.
Nedeljko Munjas iz Uprave saobraćajne policije kaže da je značajno smanjen broj prekršaja, koji se odnose na kretanje, pre svega, žutom trakom.
"Kad je reč o prolasku kroz crveno svetlo, tu postoji jedan manji broj vozača koji ne poštuje saobraćajnu signalizaciju", kaže Munjas.
Kazne stižu na kućnu adresu, uglavnom u roku od mesec dana. Od 5.000 dinara za vožnju žutom trakom, do 31.000 za prolazak na crveno svetlo.
"Stigla mi je kazna za auto koji sam prodao, pa je kaznu platio novi vlasnik, ali je posle 15 dana stigla kazna i za mene za vožnju u žutoj traci i od tada ne ulazim u žutu traku", kaže Staniša Stojanović, koji je kažnjen sa 5.000 dinara.
U Komitetu za bezbednost saobraćaja kažu da cilj ne bi trebalo da bude kažnjavanje, već pre upozoravanje vozača.
Damir Okanović iz Komiteta kaže da su u inostranstvu, odnosno u državama koje se ozbiljno bave tim problemom, obično nosači kamere u vrlo jarkoj boji i imaju i dodatne oznake i simbol da je reč o kameri.
Okanović dodaje da je na mestima gde su kamere postavljene znatno smanjen broj saobraćajnih nezgoda.
Saobraćajna policija još ne šalje kazne za manja prekoračenja brzine, iako je to ranije bilo najavljeno. Zbog neuređene signalizacije, kazne dobijaju samo oni koje su kamere snimile da su prekoračili brzinu za više od 30 kilometara na čas.